Doorreis

2 augustus 2017 - Yorkton, Canada

Yorkton 6u18: Het uur begint al beter te worden hé :-). Gisteren was eigenlijk een beetje een doorreis dag. We legden ongeveer 850 km af. Het ontbijt in het hotel moest een hoogtepunt worden. Het testen van de pannenkoekenmachine was super, maar de kinderen waren toch wel wat ontgoocheld in de Canadese pannenkoeken....Alles smaakt zo raar en droog...Jup, voor de culinaire recepten moet je hier niet zijn! We begonnen aan onze trip, maar eerst passeerden we nog langs het "Elk Island National Park". Iedereen de blikken naar buiten door het venster. We maakten er een wedstrijdje van. Wie het eerste een wild dier ziet, krijgt een snoep. Voor een hert één, voor een beer en bizon twee, voor een moose(eland) drie snoepen....Dit geldt voor de rest van de reis! Op enkele plaatsen kon je uitstappen en met de verrekijker turen op zoek naar wild!  Seppe was wat ontgoocheld toen er op de bizonweide geen bizons te zien waren....dan maar een plasstop! En dan heel plots terwijl ik bezig was een koekje aan het uithalen uit de koffer, zie ik daar in mijn ooghoek een enorm beest! Ik schrok me rot! Vlug de plassers teruggeroepen...nog een foto proberen te nemen en even genieten van dit moment! De bizon was ons aan het begluren en draaide dan zijn kont op weg naar zijn vrienden ( gelukkig maar, want we gingen niet rap genoeg in de auto gezeten hebben).  Daarna hupten er nog twee wit staart hertjes voor onze auto! Ik had wel drie snoepen verdiend vandaag! ( uiteraard trakteerde ik :-)) Daarna reisden we verder stilletjes aan beetje dichter bij nonkel Jelle! Hier en daar een tussenstop...We leerden wel al dat we goed moeten articuleren. In de Tim Hortons vroegen we fiveteen Timbits en we kregen er Fifty....! Een hele doos vol vette kleine donut balletjes! Dit wordt smoefelen in de auto. Vandaag moeten we nog 4u rijden en dan zijn we er! We kijken al uit naar die mega BBQ, een glaasje wijn en uiteraard naar het blije terugzien en de eerste ontmoeting met ons nichtje Avrie! We kunnen bijna niet meer wachten. Portage La Prairie, here we come!

1. Carine:
    2 augustus 2017
    Waauw fantastisch om te lezen...waren de kindjes niet bang ? Heeft Seppe al spek en ei gegeten ?