Rocky Mountains high...offline!

13 augustus 2017 - Kamloops, Canada

hi, we're back! We waren enige dagen afgesloten van alles, inclusief stromend water en telefoon...Ondertussen is er een weekje voorbijgegaan! Veel te vertellen dus. Na onze trip in Riding Mountain ( waar Seppe en Gré trouwens in de verte nog een zwarte beer zagen...) vertrokken we samen met het gezin van mijn broer richting Rocky Mountains. ( 1200 km verder). De auto's heel heel erg volgeladen, want al het kampeermateriaal moest mee! We zagen het landschap geleidelijk aan veranderen! Het was veel in de auto zitten maar het uitzicht en het zoeken naar wildlife bleef alles uitdagend maken! Af en toe eens stoppen om te genieten van al die prachtige natuur. Een "elk" konden we ook alweer afkuisen van ons wildlife lijstje.Seppe kon er een prachtig plaatje van nemen ( deze keer trok hij meer dan het "gat" alleen).

De kinderen genoten van de lange warme avonden, de plaspauzes met daarna hun voetjes in het water. Alhoewel Marte wel heel bang was om in de diepe WC putten te vallen...De eerste nacht was een gewone stopcamping met nog een douche, maar onze tweede camping was al wat spannender en best wel gezellig, maar zonder stroom, douche en telefoon!  Helemaal in het bos en overal bordjes van Bear Warning...Maar je went eraan! Als je wat voorzichtig bent en geen eten laat rondslingeren slaap je hier wel heel zalig! De derde dag reden we verder naar Banff, jammergenoeg is dit de voorbije jaren veel te toeristisch geworden waardoor het op de koppen lopen is, maar het blijft heel mooi! Dit jaar maken ze ook extra reclame omdat Canada 150 jaar bestaat! Dit bergdorpje ligt helemaal midden in de Rocky Mountains en er valt veel te beleven en de uitzichten zijn bewonderensmooi! De kinderen hadden zo veel plezier samen op de camping! De vierde dag reden we dan weer 300 km verder naar Jasper, daar waren alle campings met douches vol....Dus weer maar één kiezen zonder stromend water dan! We moesten zelfs uitwijken naar de overflow Camping omdat alles volzet was! De overflowcamping lag 20 km verder dan het dorp zelf, overal weer bear Warnings,...We vonden het meest idyllische plekje van de camping en maakten onze eigen familieplekje voor 2 nachten! Het was supergezellig, s avonds kwamen de neonlichtjes uit voor de kindjes en het was pikkedonker met een heldere sterrenhemel, maar ook met beren...Dat moeten we toch geloven door de bordjes, maar wij kwamen er geen enkele tegen in de Rocky's!  Overdag maakten we ook nog een heel mooie wandeling tussen een canyon, bezochten we mooie meertjes om er uiteindelijk in ééntje een duikje te nemen! Uiteindelijk kwam vandaag de dag aangebroken dat we weer afscheid moesten nemen, de kindjes van hun nichtje, wij van Jelle en Tannis!  Het waren twee fantastische weken al!  We zijn nu beland in Kamloops op weg naar het mooie Vancouver! Onderweg passeerden we toch vele bosbranden, zoals we al op het nieuws in België vernamen...

Na een weekje leven in de wildernis deed de lopende douche heel veel deugd! Al het stof werd afgeklopt, de blog wordt weer upgedate :-), de jacuzzi van het hotel was zalig.  Nu maken ons klaar om in een deftig bed te slapen,...maar we missen de wildernis alweer een beetje, voor één keer mochten de kinderen super vuil zijn, mochten wij vuile voeten hebben van het droge stof, stak het eens niet nauw om nog eens die vuile sokken aan te trekken...