Grote zwart-witte vissen!

17 augustus 2017 - Steveston, Canada

Jupla, wat een meevaller vandaag! Jullie duimen hebben zoveel geholpen, want ja raad eens...we konden genieten van een gezin Orca's op de Strait of Georgia! Om 8u stonden Seppe, Gré en mezelf paraat in Richmond op een 45 min rijden van hier. Een mooi gele plunje werd ons aangeboden, helemaal niet in de stijl alla Jani! Om 9u konden we op de boot stappen. De biologe deed een uitleg en meteen kwam al het goede nieuws dat er een familie Orca's gesignaleerd werd! Seppe was zo aan het hopen....Het is slecht de 4e keer dit jaar dat ze de Orca's zo dichtbij treffen. Wat is de kans...Een tijdje varen en dan zien we daar plots een mooie zwarte vin in het diepe water, en nog één en nog één en nog één kleintje! Familie T99 leuk jullie te ontmoeten! We waren zelfs getuige van het jagen op een zeehondje! Acharme het beestje maar t is de survival of the strongest! Na een uurtje foto's, filmpjes en gewoon genieten van die natuurpracht vaarden we verder. We zagen nog een heel nest zeehondjes liggen zonnebaden op de boomstammen in het water. Een zee arend konden we ook aan ons lijstje toevoegen! Een prachtervaring met alweer mooie herinneringen! Je zal wel zien dat de foto's meer zeggen dan mijn woorden.

Ondertussen waren de meisjes met oma naar een waterpark vertrokken waar ze zich volop konden uitleven! Een ijsje hoorde daar natuurlijk ook bij! Morgen onze laatste volledige dag in Vancouver. Zaterdag vertrekken we dan opnieuw richting Edmonton ( 2 dagen rit)

1. Carine:
    18 augustus 2017
    Waaauw....super mooi die orka's....Seppe zal dat nooit vergeten ....ik herken granville island van de foto met Hanne en Marte
  2. Nele:
    18 augustus 2017
    Joewieeee!!! Wat een superervaring moet dit geweest zijn voor Seppe en jullie samen! Hier 2 (of 4 ) jaloers! Maar tis junder zo gejeund!! Geniet geniet geniet!
  3. Hanne:
    20 augustus 2017